El Consell de Ministres va aprovar el 29 de desembre l’avantprojecte de llei sobre control del comerç exterior de material armamentístic, just dues setmanes més tard que es complís el termini al qual es va comprometre el Govern.

Amnistia Internacional (AI), Greenpeace i Intermón Oxfam (IO) lamenten que el Govern només hagi consultat l’opinió de la indústria armamentística i no hagi acceptat la presentació de les propostes d’aquestes ONG, que històricament han exigit la transparència en el comerç d’armes.

Segons expliquen, el Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme va sotmetre el text a informe de l’Associació de Fabricants d’Armament i Material de Defensa (Afarmade), que agrupa les principals indústries militars espanyoles, però no va voler lliurar el text que contenia les propostes d’aquestes entitats.


La llei ha de millorar

AI, Greenpeace i IO consideren que l’aprovació d’aquest text és “un bon punt de partida”, encara que “ha de ser notablement millorat durant el tràmit parlamentari”, sobretot en els aspectes de transparència i control de les transferències.

Malgrat alguns avanços, com incloure en els mecanismes de control la munició de tot tipus d’armes de foc -incloent les de caça i tir esportiu-, gran part del projecte de llei “sembla limitar-se a posar per escrit les pràctiques actuals”.

Segons aquestes entitats, aquestes pràctiques són les que han permès en els darrers anys exportacions d’armes “molt preocupants” i les que, fins avui, han fet “impossible” saber exactament quina quantitat i tipus d’armes i altre material de defensa es ven, presta o regala a un determinat país.


Llegeix la notícia sencera:

http://www.canalsolidari.org/web/noticies/noticia/?id_noticia=7811

Mira també:

http://www.amnistiainternacional.es/

http://www.intermonoxfam.org/

3 thoughts on “El Govern consulta als fabricants, i no a les ONG, per elaborar la llei de comerç d’armes”
  1. El Govern consulta als fabricants, i no a les ONG, per elaborar la llei de comerç d’armes
    Mientras la industria de la guerra continúe siendo el motor de la economía y la inversión, y al mismo tiempo acapare todo avance científico-técnico potencialmente utilizable para coaccionar e imponer la hegemonía geopolítica de bloques de influencia..todas estas iniciativas «light» tenderán a mejorar la percepción del público mediante un lavado de cara que satisface más aún la falsa asunción de que existe tal cosa llamada comercio lícito de armas.
    Las armas se venden y revenden, y siempre acaban en manos de el mejor postor, que tiende a amortizar su inversión a través de la imposición, el saqueo o la represión llamada guerra.
    Si aceptamos que no existe guerra lícita , tampoco pueden serlo los instrumentos con los que se ejerce, ni los canales por los que éstos se distribuyen.
    Es importante además que seamos conscientes de cómo estos crueles comercios contribuyen a engrosar los beneficios moralmente ennegrecidos, con los que las corporaciones industrial-financieras anestesian a un populus complacido por plusvalías económicas, sustentadas en la miseria de
    otros seres humanos. Espero que seamos cada vez más conscientes de cómo nuestras hipotecas, seguros y planes de pensiones alimentan a esta morbosa superestructura béligerante.
    Ojalá el dinero tuviera memoria, pero ante esta imposibilidad de trazar la historia de una divisa, debemos asumir progresivamente que el porcentaje de billetes manchados de sangre es tan grande como el de billetes con trazas de
    cocaína, en siniestra paridad proporcional.
    Investigar nuevos modos de intercambio debe ser prioritario para todos los que deseemos una resistencia enérgica ante tal barbarie.
    El consumo responsable de bienes no participantes en estos circuitos de enriquecimiento y poder, y el boicot a complejos industrial-financieros enraizados en la economía bélica es un contrapoder que podemos ejercer sutil pero contundentemente.
    Espero que entre todos los comprometidos
    podamos diseccionar estas rutas donde en sudor humano acaba forjando el acero de la muerte. Hay mucho que investigar y más
    aún que proponer.
    Salud, y al toro!!

  2. El Govern consulta als fabricants, i no a les ONG, per elaborar la llei de comerç d’armes
    No hay nada mas estupido que algo que solo sirve para matar.

    La nueva ley de comercio de armas, deberia ilegalizarlas directamente.

    Si alguien se queda en el paro por este motivo, que se monte una peluqueria o una tienda de todo a 100, como todo el mundo.

    No hay mucho mas que discutir, me parece.

    internete
    1234567

    1. El Govern consulta als fabricants, i no a les ONG, per elaborar la llei de comerç d’armes
      ¡Que diablos, este anterior comentario mio es pedir peras al olmo!

      LAS ARMAS SON ILEGALES.

      Sin mas. No hace falta que lo diga la ley. Lo decimos todos al unisono y se hace realidad.

      Lo que hacen falta son grupos de inspectores que hagan visitas sorpresa
      a las FABRICAS DE ARMAS ILEGALES.

      internete
      1234567

Los comentarios están cerrados.