Ja s’ha celebrat l’onzena edició de les Jornades de Cultura Popular El Sarangollo, organitzades pel Grup Antimilitarista Tortuga.

Enguany han constat de dues activitats: una xarrada sobre l’experiència de la cooperativa a l’Elx i la desena edició del campionat Tortuga de Sarangollo. Cap de les dues hauria sigut possible sense la col·laboració d’Apol·lo, el bar Cantó i el Club Il·licità de Sarangollo.

La xarrada va tindre lloc el dijous. El periodista local i historiador de l’esport il·licità Santiago Gambín va explicar de manera rigorosa i amb tot luxe de detalls com un Elx C.F. a la vora de la desaparició va trobar en una fórmula cooperativista el mode de sobreviure.

10-7.jpg

Per part seua, la llegenda de l’Elx C.F. Miguel Quirant va narrar les seues vivències futbolístiques i humanes d’eixa època. Ell va ser una de les persones que, arriscant molt i sense rebre res, va contribuir a salvar a l’equip del poble.

El coratge de Paco Lahuerta, la implicació dels qui van perdonar deutes i van jugar sense cobrar, el suport de l’afició, la picardia d’Esquitino… així es va escriure «la història més romàntica del futbol espanyol». I amb final feliç.

Destaquem l’ambient emotiu i còmplice que van crear els ponents i el públic.

02-10.jpg

I el diumenge… campionat de sarangollo! Amb una excel·lent crosta i bona companyia per a degustar-la. Ací el tercer temps es juga abans del partit.

03-8.jpg

p1011413.jpg

I bé…, el campionat, com tots els anys, no va estar exempt d’antològiques distraccions, brillants jugades, flors, secansas, alis, pericos, pericas i, sobretot, molta diversió.

04-7.jpg

05-8.jpg

Després d’unes emocionants semifinals, el títol es va disputar en una molt igualada final, en la qual el valor d’una flor el decidiria tot. I al final… el trofeu va quedar a les mans de David, Ángel i Enrique. I amb una obra de l’escultor Julio Ramírez que es van anar per a casa.

06-8.jpg

07-6.jpg

I per últim… un brindis per l’Elx, per la crosta, pel sarangollo, per la bona gent i per les jornades culturals de l’any que ve. I per un món millor ab cultura popular!

15-4.jpg


Ya se ha celebrado la undécima edición de las Jornades de Cultura Popular El Sarangollo, organizadas por el Grup Antimilitarista Tortuga.

Este año han constado de dos actividades: una charla sobre la experiencia de la cooperativa en el Elche y la décima edición del campeonato Tortuga de Sarangollo. Ninguna de las dos habría sido posible sin la colaboración de Apolo, el bar Cantó y el Club Ilicitano de Sarangollo.

La charla tuvo lugar el jueves. El periodista local e historiador del deporte ilicitano Santiago Gambín explicó de forma rigurosa y con todo lujo de detalles cómo un Elche C.F. al borde de la desaparición encontró en una fórmula cooperativista el modo de sobrevivir.

Por su parte, la leyenda del Elche C.F. Miguel Quirant narró sus vivencias futbolísticas y humanas de esa época. Él fue una de las personas que, arriesgando mucho y sin recibir nada, contribuyó a salvar al equipo del poble.

El arrojo de Paco Lahuerta, la implicación de quienes perdonaron deudas y jugaron sin cobrar, el apoyo de la afición, la picardía de Esquitino… así se escribió «la historia más romántica del fútbol español». Y con final feliz.

Destacamos el ambiente emotivo y cómplice que crearon los ponentes y el público.

Y el domingo… ¡campeonato de sarangollo! Con una excelente costra y buena compañía para degustarla. Aquí el tercer tiempo se juega antes del partido.

Y bueno…, el campeonato, como todos los años, no estuvo exento de antológicos despistes, brillantes jugadas, flores, secansas, alis, pericos, pericas y, sobre todo, mucha diversión.

Tras unas emocionantes semifinales, el título se disputó en una igualadísima final en la que el valor de una flor lo iba a decidir todo. Y al final… el trofeo quedó en las manos de David, Ángel y Enrique. Y con una obra del escultor Julio Ramírez que se fueron para casa.

Y al final… un brindis por el Elche, por la costra, por el sarangollo, por la buena gente y por las jornadas culturales del año que viene.


Más sobre Tortuga

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *